Trosabygdens Trädgårdssällskap bildades 2002 och är en ideell förening – politiskt och religiöst obunden. Vi samarbetar med våra systerföreningar i Sörmland, Studiefrämjandet i Trosa och med biblioteken i Trosa och Vagnhärad. Vi är anslutet till Riksförbundet Svensk Trädgård https://svensktradgard.se/.

Trosabygdens Trädgårdssällskap är föreningen där du under trivsamma former kan dela ditt trädgårdsintresse med andra och förbättra dina kunskaper om trädgård och odlande.

Vi anlitar spännande föredragshållare, ordnar trädgårdsbesök och kurser och gör intressanta utflykter. Alla aktiviteter är gratis för medlemmarna, om inget annat anges. Övriga deltagare är välkomna i mån av plats och till en mindre kostnad.

Vi är idag ca 200 medlemmar och vill gärna bli flera. Mer information om hur du blir medlem finns här.

Dina synpunkter och engagemang är värdefulla!

Vi vill gärna ha dina synpunkter och idéer om verksamheten. Vi vill även uppmuntra dig att ta aktiv del i föreningens arbete. Alla besitter kunskaper och färdigheter som vi kan dra nytta av; expert på rosor, trädgårdsarkitekt, datorkunskap, växthusodlare, webbdesigner, en hejare på att beskära träd, slipad revisor, m m. Listan kan göras hur lång som helst – du behövs!

Ring eller mejla någon i styrelsen, eller fyll i kontaktformuläret.